URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Mai 2017, 09:48

De ce murim în accidente? Parapeţii pentru centura Oradiei au fost montaţi la... Bucureşti!

De ce murim în accidente? Parapeţii pentru centura Oradiei au fost montaţi la... Bucureşti! Pe 4 mai 2017, un Renault Clio, condus de o şoferiţă de doar 18 ani, a intrat pe contrasens şi s-a lovit frontal de un BMW X5. Impactul între cele două maşini a fost devastator
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregăteşte de un an să monteze parapeţi separatori pe tronsonul şoselei de centură din Oradea aflat în spatele cimitirului municipal, dar parapeţii nu ajung nicicum în Bihor!

Printr-un răspuns transmis la solicitarea BIHOREANULUI, CNAIR a informat că anul trecut a alocat Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj 9 kilometri de parapeţi din beton, din care o parte - nu se ştie exact cât - trebuia să ajungă şi pe centura Oradiei. Parapeţii s-au oprit însă la Bucureşti, unde oficialii au considerat că este mai mare nevoie!

Răspuns în doi peri

Într-un articol publicat în urmă cu două săptămâni, BIHOREANUL a arătat că Poliţia Bihor a cerut încă din 2009, de când a eliberat avizul pentru modernizarea şoselei de centură a Oradiei, ca sensurile de circulaţie să fie separate cu parapeţi.

Dacă fosta CNADNR, rebotezată între timp CNAIR, ar fi respectat această obligaţie, pe tronsonul de centură cuprins între străzile Nojoridului şi Universităţii, în spatele Cimitirului Municipal, gravitatea accidentelor putea fi mult redusă.

Cel mai recent accident mortal s-a petrecut în această zonă la începutul lunii curente, când maşina condusă de o tânără de 18 ani, Andrada Nemeş, a intrat pe contrasens şi s-a izbit frontal de un BMW X5. În urma impactului, fata a murit, iar pasagera ei (o colegă, tot de 18 ani), precum şi şoferiţa BMW-ului (o femeie de 30 de ani, însărcinată) şi un pasager din această maşină (un bărbat de 76 de ani) au ajuns la spital.

În acest context, BIHOREANUL a cerut CNAIR să comunice oficial de ce nu respectă avizul eliberat de IPJ, dar şi când vor fi montaţi parapeţii.

Parapeţi doar pe hârtie

Prin Biroul de presă, Compania a transmis un răspuns tehnic, lapidar şi alambicat, a cărui esenţă este că drumurile din jurul Bucureştiului sunt mai importante.

Deşi nu pomeneşte nimic despre condiţia din avizul din 2009 al Poliţiei Bihor, CNAIR recunoaşte că pe 8 martie 2013, în ziua în care s-a făcut recepţia lucrărilor la şoseaua de centură din Oradea, Serviciul Rutier al IPJ Bihor a transmis CNADNR o adresă prin care solicita "amplasarea de parapeţi New Jersey între km 4+200 – 4+590 şi 6+065 – 13+933", adică pe tronsonul din spatele Cimitirului Municipal.

De asemenea, documentul CNAIR confirmă şi faptul că solicitarea poliţiştilor a fost ignorată până în 2016, când s-a făcut inventarierea parapeţilor necesari la nivelul  Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj.

"Ulterior recepţiei la terminarea lucrărilor, în anul 2016, necesarul de parapeţi din beton solicitat de DRDP Cluj la CNAIR SA a fost de 46.428 metri liniari", a transmis CNAIR. Numai că, deşi Regionala clujeană a cerut 46 de kilometri de parapeţi, i s-au repartizat anul trecut doar 9.266 metri liniari, adică puţin peste 9 kilometri.

Mai mult, aceştia au fost distribuiţi doar pe hârtie şi n-au ajuns, de fapt, la DRDP! "În cadrul acordului cadru încheiat de CNAIR SA în 22 aprilie 2016, s-au alocat DRDP Cluj 9.266 ml, dar nu au fost livraţi", se arată în răspunsul Companiei, fără alte explicaţii.

Promisiuni

De ce n-au mai ajuns parapeţii la DRDP Cluj a explicat, la solicitarea BIHOREANULUI, şeful Regionalei, Eugen Cecan. "CNAIR are un contract cadru în derulare, pentru livrarea de parapeţi. Anul trecut trebuia să primim acei nouă mii şi ceva de metri, dar nu i-am primit. Asta pentru că foarte mult s-a consumat pe DN 1, la ieşire din Bucureşti", a declarat Cecan.

Contractul cadru invocat de Cecan prevede că CNAIR primeşte anual o cantitate anume de parapeţi, care se distribuie între cele 7 regionale din ţară. Atâta tot că partea ce trebuia să revină DRDP Cluj anul trecut s-a oprit la ieşire din Bucureşti, unde oficialii CNAIR au considerat că montarea lor era mai urgentă.

"A fost acolo, la ieşire din Bucureşti, ceva accident şi s-au consumat foarte mulţi parapeţi. Dar cât avem acest contract în derulare, vă asigur că se vor monta parapeţi  pe toată centura din Oradea", a mai spus Cecan.

Răspunsul oficial al CNAIR este şi mai optimist: "Estimăm montarea parapeţilor din beton în cursul acestui an, perioadă condiţionată de livrările în urma încheierii de către CNAIR SA a contractului subsecvent (din acordul cadru) de furnizare-montare". Aşadar, teoretic, anul acesta tronsoul din spatele Cimitirului Municipal din Oradea va fi despărţit cu parapeţi. Asta, dacă nu "ne-o iau alţii înainte" cu vreun accident mai dramatic...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Ce a facut politia din 2009 si pana azi?!
Ok, i-au pacalit pana au dat avizul, dar apoi?! Sa ne spuna cei de la rutiera cate procese verbale au intocmit administratorului drumului CNADNR/CNAIR?! Poate domnii politisti si-au uitat atributiile! OUG 195/2001, Articolul 1: ,,(1) Circulatia pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor si a celorlalte categorii de participanti la trafic, drepturile, obligatiile si raspunderile care revin persoanelor fizice si juridice, precum si atributiile unor autoritati ale administratiei publice, institutii si organizatii sunt supuse dispozitiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta.... (3) Autoritatea competenta in domeniul circulatiei pe drumurile publice privind initierea si avizarea unor reglementari, precum si aplicarea si exercitarea controlului privind respectarea normelor din acest domeniu este Ministerul Administratiei si Internelor, prin Inspectoratul General al Politiei Romane." Temei legal au avut si au, doar sa-si puna pixul la treaba!
Postat 24 Mai 2017, 09:02 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON