URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Mai 2017, 11:36

Familia tradiţională

Familia tradiţională foto generic
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Homosexualii au primit o lovitură sub centură: Parlamentul a decis că familia tradiţională se compune dintr-un bărbat şi o femeie. Păi, hai să vedem cam cum arată o familie tradiţională în poporul ce se trage din Decebal şi Traian!

Familie tradiţională este şi cea compusă dintr-un tată alcoolic, o mamă curvă şi trei copii subnutriţi. Singura lor sursă de venit este alocaţia copiilor, iar capul familiei sparge banii la păcănele şi mutra nevestei când vine beat de la bufet.

Tot familie tradiţională este şi cea compusă dintr-o văduvă pupătoare de moaşte care se târăşte în jurul mănăstirii, rugându-l pe Dumnezeu să-i dea noroc la 6 din 49.

Familie tradiţională este şi cea în care mama, divorţată, este plecată în Italia să şteargă bătrâni la fund, iar copiii sunt în pragul sinuciderii de dorul ei, pentru că bieţii bunici nu mai au energia să se implice în educaţia lor.

Familie tradiţională este şi cea în care părinţi trag pe brânci pentru salariul minim pe economie pentru ca iubiţii lor copii să facă şcoală, dar aceştia sunt nevoiţi să-şi caute norocul în alte zări pentru că aici nu au loc de loazele politicienilor.

Până când aleşii şi culeşii neamului nu rezolvă problemele acestor familii tradiţionale româneşti, ar face bine să nu se bage în aşternutul homosexualilor, că s-ar putea ca povestea să le lase un gust amar.

Tot acest circ a fost declanşat de popimea care a observat că tot mai mulţi români susţin că ţara este un stat laic şi că banii publici sunt aruncaţi aiurea pentru biserici, în vreme ce familia tradiţională moare, de fapt, de foame.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
22 Comentarii
@ ili3
Stii povestea cu drobul de sare? Si chiar daca ar mai exista oameni care inca cred ca Soarele se invarte in jurul Pamantului sa stii ca asta tine de cultura si educatie (sau de lipsa ei) si nu de innchizitie asa cum crezi tu. E mai de speriat sa stai intre oameni care considera anormalul normalitate decat intre needucati care se pot indrepta.
Postat 24 Mai 2017, 11:24 de User anonimizat
@pinonel
Ce facem cu oamenii (nu-s chiar oameni, dar....) care nu sunt interesați de adevăr, care susțin că Pământul este plat, în centrul Universului, că nu există gravitație, că soarele se învârte în jurul nostru și că luna are propria lumină care în loc să încălzească, răcește?
Postat 22 Mai 2017, 09:03 de ili3
-Buna seara, nana!/-Mulg vaca, draga!/-Acasa ti-e feciorul?/-Nu da cu piciorul.
Dialogul surzilor pe tema orbilor! Unii cer referendum ca orbii sa nu primeasca dreptul de a conduce autoturismele obisnuite, de frica urmarilor. Ceilalti sprijina orbii pe motiv ca mai multi sunt cei ce urca la volan cu vederea incetosata de la alcool. Asa ca politia ar face bine sa se ocupe de betivi, iar orbii sa fie lasati in pace si sa li se dea cat mai repede permisul.
Postat 22 Mai 2017, 08:51 de FaBULA
pt.@ili3 si nu numai : continuarea
,,...Dacă nebunia asta cu impunerea reperelor bisericești va merge până la capăt, cea care pierde în final va fi chiar Biserica; lumea nu stă în loc, merge înainte că vrem-că nu vrem și iarăși popimea va fi scoasă vinovată că se opune timpului – s-a mai întâmplat. Nu cere nimeni Bisericii, că-i ortodoxă, catolică, neoprotestantă sau ce-o fi, să se bucure la vecernie că Ion îl pupă pe gură pe Gheorghe, dar nu băga Biserica sub plapuma omului, cât o fi de păcătos și „pe invers“ omul ăla. Rolul Bisericii e să mă aducă spre credință, nu să-mi impună credința. E biserica aia un pic mai veche, de pe vremea când îți făceai cruce pe ascuns și sperai că bunul Dumnezeu, așa infinit de bun cum o fi, tot îi urăște măcar un pic pe comuniști. În râca asta cu „familia tradițională“ se întâlnesc două frății cu aceeași idee extremă despre libertate: cei care i-ar spânzura pe homosexuali (ei sunt „ceilalți“, nu divorțații sau văduvii) și cei care se prefac că-i normal ca la unele parade gay să apară ciudați cu pene-n cur, un tămbălău făcând în numele libertății lor – nici nu știi ce să-i răspunzi copilului când vezi imaginile la televizor. Fiecare gașcă vrea să impună celeilalte găști propria definiție, unii tremură că le apune lumea, ceilalți o dau – pac la Răsboiul – cu discriminarea. Între timp, ce-ar fi să ce¬rem autostrăzi „tradițio¬nale“, școli „tradiționale“, spitale „tradiționale“; să vorbim deschis despre tradiționala șpagă rumână, despre angajările pe pile, și astea tot tradiționale fiind? Despre bisericile cu termopane de plastic? Pentru astea nu se fac coaliții; și dacă s-ar face, câte partide ar adera cu aceeași râvnă? Hai să vorbim deschis despre valorile noastre, ne ține rânza? Austriecii au construit calea ferată Arad-Alba Iulia, 211 km, în mai puțin de un an de zile – da, cu tehnologia de acum un secol și jumătate. Noi de când ne câcâim cu autostrăzile? Zilele trecute, „Muza adormită“ a lui Brâncuși s-a vândut la New York cu peste 57 de milioane de dolari – noi n-am fost în stare să strângem, un popor întreg, unșpe milioane pentru “Cumințenie“. Despre ce valori vorbim? Despre care libertate? Aia de a fi, vorba lui Brâncuși, și mai proști și mai săraci? Când i-ai auzit pe deștepții ăștia naționali îngrijorați că se duce de râpă familia românească vorbind despre autostrăzi, Brâncuși, modernitate? Liderii Bisericilor au tăcut, academicienii au tăcut, toți au tăcut – nu cumva să se curețe boboru’ de râie și să se revolte că nu-s autostrăzi, școli, spitale. De fapt, e o ipocrizie fără margini – ținta e coalizarea euroscepticilor, a margina¬lilor care mai cred că Uniunea Europeană ne distruge valorile, că ne-ar fi mai bine fără NATO sau că România e în pericol de dispariție. Sunt ultra-românii care mai cred că evreii conduc lumea sau că legionarii și Ceaușescu au ținut cu poporul și că – asta chiar n-ai cum s-o eviți – ungurii ne iau Ardealul. Nu le spune nimeni, nici Biserica, nici Academia, că Europa asta, așa cum o fi, a primit români ca Brâncuși și Coandă și Enescu și i-a făcut mari – că românii nu prea dau șanse românilor; nu le spune nimeni că evreul Lazăr Șăineanu, cel care a iubit ca nimeni altul limba română și i-a pus oasele la loc, a cerut jumătate de viață cetățenie română și n-a primit-o; nu spune nimeni că Ioan Sigismund Zápolya/János Zsigmond Zápolya, ultimul rege al Ungariei, primul principe al Transilvaniei, a introdus limba română în Biserica Ortodoxă din Ardeal în locul celei slave – și da, spre marea supărare a popimii ortodoxe. Om avea în noi sămânță de națiune mică și asta ne face să punem sub preș tot ce nu ne dă bine la mândrie? Până să vorbim de familiile altora, tradiționale sau nu, oare cum ar fi să-i luăm un buchet de flori nevestei și să nu ne mai altoim copiii? Trădare, nu-i așa?, cum să spui chestiile astea când noi am învățat din manuale că suntem un fel de extratereștri morali & ospitalieri & drepți & viteji? Cum să spui că liber¬tatea e un bun personal și că nu ai nevoie decât de reperele oneste ale legii ca să faci ce vrei cu libertatea asta? Uite, unii aleg mereu ajutorul social, alții se fac medici, lăcătuși mecanici, dascăli sau zugravi. Unii iubesc femeile, alții, câți or fi, iubesc bărbații și ăia care nu iubesc pe nimeni – ne arată experiența – intră în politică. Care cui taie capetele? Acest referendum nu va avea loc – și nu apăr o cauză sau alta, fiecare să-și trăiască iubirile cum crede de cuviință –, dar ideea că o majoritate poate zdrobi o minoritate doar pentru că-i majoritate ne duce înapoi cu secole; nu e un referendum care să facă dreptate, ci unul care dă cu dreptatea unora pe spinarea altora – și noi am mai trecut prin asta, pe vremea când, dragi tovarăși ai Coaliției pentru familie, stimați lideri ai Bisericilor – amintiți-vă – ne făceam cruce pe ascuns." P.S. Autor e Sabin GHERMAN
Postat 22 Mai 2017, 08:31 de pinonel
@ ili3
Vai, dar ce mai frustrare răzbate din logoreea d-tale - nu te obligă nimeni să faci nimic plăcut ție între cei patru pereți ai dormitorului! Noi ceilalți, doar vrem să fim lăsați în pace, cu familia normală și copii dobândiți natural, la loc de cinste, așa cum se cuvine. Nu se cuvine ca doi din teapa celor aflați pe invers, să dicteze unui întreg popor care e definiția neo-kominternistă a familiei! Adevărata voastră miză nu e căsătoria, ci adopția - perverșii care nu procreează, recrutează.
Postat 21 Mai 2017, 18:30 de Oarecine
....
....,,Şmecheriile astea cu familia tradiţională ar trebui să se oprească – că poate vine mâine un nebun şi ne duce la referendum să hotărâm dacă politicienii corupţi, ăia care-au pus țara asta la pământ, ar trebui spânzuraţi; şi ghici ce-o hotărî poporu’? Sau să hotărâm câte bice primesc pe spinare ăia care nu-şi fac cruce cu limba când trec pe lângă biserică - sau sau sau. Înfumurarea asta cum că-i vrerea poporului e bumerang uneori, citește un pic despre Revoluția franceză și vezi cum în numele poporului s-au copt copii în cuptoare de pită; da, și vei mai afla că tot în numele poporului, pe altarul bisericii Notre-Dame, a fost pusă Zeița Rațiunii – o prostituată-n pielea goală. Aici nu mai e vorba de homosexuali sau nehomose­xuali, iubească fiecare ce-i place, nu-i treaba mea și nu ăsta-i subiectul; nu mai e vorba nici de recunoașterea parteneriatelor civile (așa-zisa căsătorie), dar se naște încet-încet, din scremerea asta semi-narodnicistă, un Ev Mediu. Cât mai e până să obligi femeile să-și acopere capul pe stradă, cât mai e până să mă obligi să mă-n­chin de câteva ori pe zi sau să pup poala popii? Mă scoți în afara legii dacă-s văduv, divorțat sau nu am copii? Dar dacă am o nevastă și-o amantă, dacă-mi las nevasta și mă mut la secretară, dacă schimb vreo cinci neveste? – mă încadrez în familia tradițională, nu-i așa?"...
Postat 20 Mai 2017, 16:20 de ili3
@pinonel
Am senzația că te simți un pic ...discriminat. Drept spun? Aici nu-i vorba de egalitate măi pinonel, ci de asaltul unei minorități perverse asupra familiei normale de cînd hăul și părăul: Tatăl, Mama și copiii. Ce vreți voi, nu se poate. Voi nu vreți să vă căsătoriți, oricum ăla e numai un oximoron și o diversiune. Adevăratul țel al pidosnicilor este adopția copiilor. Cine nu procreează, recrutează.
Postat 19 Mai 2017, 18:38 de Oarecine
Are o calitate redacția acestui ziar
..poți să dai cu ei de pământ, dar câtă vreme ești civilizat, nu îți taie comentariile. Firește apreciez asta, dar și mai de apreciat ar fi dacă ar înceta a mai lovi în temelia neamului nostru românesc: Biserica și familia creștină.
Postat 19 Mai 2017, 18:35 de Oarecine
Constitutia Romaniei, art. 16 aliniatul (1)
,,Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări." Popilor/populime, cu asta ce faceti, il modificati?! Toti cetatenii sunt egali, dar unii sunt mai egali?! Ati putea (sunteti multi si p*sti!) daca scoateti Romania din Consiliul Europei, din UE...
Postat 19 Mai 2017, 11:28 de pinonel
Diversitate si divertisment
Sunt perfect de acord ca "referendumul " sau sondajul ala de opinie pe tema familiei traditionale este o diversiune si inca una de o calitate slabuta .
Postat 17 Mai 2017, 22:42 de SM
Cum iti asterni asa te culci
Cu ironie proletara profesorii de filozofie din perioada regimului comunist infierau religia crestina. Dupa recensamintele vremurilor numarul celor care mai credeau in Dumnezeu era intr-o scadere imbucuratoare. Doar incultii mai pastrau ritualurile traditionale. Restul se inchinau la Ceauszeu. Pana la revolutie cand, ce sa vezi?! Toata natia a fost crestina, sub acoperire. Si tot sub acoperire, ateii declarati si-au botezat copiii. Rezultatul unui referendum pentru familie este interesant nu din perspectiva asternuturilor, ci pentru aflarea numarului crestinilor sub acoperire din ziua de azi. Democratia, daca e democratie, nu are dreptul sa-i tina sub acoperire pe crestini. Ea, democratia stie asta, si cei care o stapanesc incep sa aiba emotii. Proletari din toate tarile, uniti-va!
Postat 17 Mai 2017, 18:48 de FaBULA
mirciulica
Am o intrebare: de unde pana unde familia traditionala e formata dintr-un tata alcoolic, mama curva si trei copii subnutriti? sau cea formata din mama divortata aflata in Italia cu copiii aflati in pragul sinucederii de dorul ei? Asa se intampla la tine in familie mai Mircea? Exista exceptii si astea se datoreaza conditiilor precare de educatie si a economiei salbatice in care traim. Cu aceeasi realitate se poate confrunta si un cuplu de homosexuali. Si atunci vin si intreb: de unde patosul asta pentru latura gay in redactia bihoreanul? Mirciulica: inteleg ca dupa o anumita varsta "..ai putea, da nu mai ai cu ce..", da' dao naibii de treaba.. tineti-va pornirile pentru voi, in particular, sau ma rog in cadru extins in redactie..
Postat 17 Mai 2017, 16:05 de User anonimizat
Patologie pura
Să înțeleg că tu nu ești nici nici adică na-i nici păsărică nici păsăroi ți le-a tăiat dr Ciomu să înțeleg înainte să scrii caută în pantaloni sigur găsești ceva ori una ori alta asa că lasane cu bancuri cu olteni și girafe sau ești cumva Păcală pe tine te poți păcăli pa noi mai puțin .
Postat 17 Mai 2017, 08:41 de sss
@sss
Ce mi placeee! Esti ca olteanul care atunci cand a vazut o girafa a zis ca asa ceva nu exista!
Postat 17 Mai 2017, 08:14 de ili3
Malware sau pitici la mansardă
Alo tatae tu vezi ce scrii cum fără sex ești sigur i-ai căutat tu sau judecătorii de la Cedo ? în pantaloni ! când te naști poți avea doar două variante restul e de tratament când ești bolnav tre sa te tratezi nu poți să spui că așa e normal sa fii bolnav tre sa te tratezi .Ești ori bărbat ori femeie restul tine de mansarda depinde cat de tare e atacată ar trebui să-și mai facă uni cate un update o restartare ceva aici ai dreptatea la homalai mă refer ,bine și alți mai au nevoie că pare că sunt virusati rău de tot.
Postat 17 Mai 2017, 07:10 de sss
Mircea, fă-ţi un update! Valabil si pt. popi/populime!
La 21 iulie 2015, CEDO a dat o decizie care spunea, în premieră, că toate persoanele, indiferent de orientarea sexuală, au dreptul la o formă de recunoaştere juridică a relaţiilor de cuplu, fie că este vorba despre căsătorie, fie despre parteneriat civil. Curtea a condamnat astfel Italia pentru încălcarea art. 8 din Convenţia Drepturilor Omului, care se referă la dreptul la respect faţă de viaţă privată şi familială. Decizia CEDO din 21 iulie 2015 a fost dată că urmare a sesizării depuse de trei cupluri de homosexuali, care au formulat o plângere împotriva statului italian, susţinând că, deşi li se permite să încheie un parteneriat civil, acesta este un act pur simbolic şi nu le conferă niciun drept. Oricât o târâie dorneanu/ccr/parlament, România va trebui în cele din urmă să legalizeze relaţiile dintre persoane de acelaşi sex. Jurisprudenţa CEDO este superioară instanţelor interne și este obligatorie pentru toate ţările membre ale Consiliului Europei, așadar și pentru România. O întrebare pt. turmă şi păstori: în Australia s-a recunoscut apartenenţa unei persoane la al treilea gen, non-male, non-female, nici bărbat, nici femeie. Aceea persoană se poate căsători legal în România? Şi cu cine, cu un bărbat sau cu o femeie?! Asa că nu va mai bateţi capul cu prostii, viaţa oricum vă va lua-o înainte!
Postat 17 Mai 2017, 06:19 de pinonel
Articol ieftin
Ce ați făcut dumneavoastră este un articol ieftin prin care ai pus în antiteză doua extreme care nici nu știu ce e aia viața familiei tradiționale, nici nu o respecta. Nu știu nici ce înseamnă dragostea in familia tradițională și relația soț soție cu adevărat și nici nu au luptat că familia adevărată să fie formată dintr-un șir și o soție. Sa nu îmi spuneți vreodată că aia care își bat soțiile și și le abandonează plecând aia după bani au luptat pentru caloriile familiei, pe ei nu îi interesează asta. Va spun eu cine a luptat pentru familie sunt oamenii care au una, care la 80, 90 de ani însă se mai plină cu soția de mână pe stradă și care au crescut copiii ce au ridicat Romania și au un adevărat impact asupra societății deoarece în familie au primit o educație aleasă. Insă că ați făcut este și mai Radu deoarece v-ați folosit de antiteza asta pentru a locui în cei care cu adevărat respectă familia și care lupta pentru ea. Din păcate și lovit în cei care inca mai fac ceva de valoare în tara asta și nu au plecat la căpșuni.
Postat 17 Mai 2017, 05:34 de Popescu_cip
Traume adânci din copilărie
.. și multe, trebuie că are autorul pentru a putea scoate asemenea mizerii din el. Imaginea care acompaniază mizeria de "articol", spune cam cum a fost crescut și de ce are resentimente împotriva familiei compusă din bărbat și femeie. Pesemne că au fost atinse și anumite înclinații mai puțin normale, de vreme ce s-a pișcat în halul ăsta!
Postat 16 Mai 2017, 13:28 de Oarecine
O aiureala articolul. da no cand nu ai nimic a scrie si inventezi la comanda asta iese.
O mizerie articolul. Nu faci dein cazuri particulare, punctuale general. Ca iti bati tu sotia ta cu paru asta nu inseamna ca noi, majoritatea ne batem sotiile cu paru. Ca esti un betiv care iti persecuta nevasta asta nu inseamna ca noi, majoritatea suntem betivi care ne batem nevestele. Ca ai avut tu parinti betivi, mame curve asta nu inseamna ca noi, majoritatea am avut parte de asa ceva. Ca tu vrei sa te bagi in asternuturile homosexualilor sau a lesbienelor e treaba ta noi nu vrem ca ei sa se bage in casele noastre. Se amesteca diverse problem sociale, economice intr-un talmes-balmes de articol de dragul de a scrie pe bani. Nu te forta cand nu ai nimic a scrie ca ies aiureli gazetaresti!!
Postat 16 Mai 2017, 12:57 de scortosul
mda...
@unu "Căsătoria nu e un drept, ci un contract" Pana aici am citit, vad ca restul enumerarii se bazeaza pe aceasta afirmatie falsa, asa ca nu mai conteaza. Vorbesti de comunism, globalism, etc. dar esti de acord ca statul sa hotarasca ce e bine pentru societatea noastra. Deasemenea, te invit sa citesti articoului 16 din Drepturile Omului: "Cu începere de la împlinirea vîrstei legale, bărbătul şi femeia, fără nici o restricţie în ce priveşte rasa, naţionalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători şi de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei şi la desfacerea ei. Căsătoria nu poate fi încheiată decît cu consimţămîntul liber şi deplin al viiitorilor soţi. Familia constituie elementul natural şi fundamental al societăţii şi are dreptul la ocrotire din partea societăţii şi a statului." Te rog sa ne scrii cand gasesti ceva despre homosexualitate in Drepturile Omului.
Postat 16 Mai 2017, 12:53 de seth
focusarea pe individ, aduce asistenta statului in societate (adica socialism)
Nu au primit o lovitură sub centură: nu se sanctioneaza comportamentul lor, ci doar ca nu este subventionat si sprijinit (precum un comportament recomandat in Societate). Nu parlamentul a decis, ci natura, biologia si istoria – parlamentul a decis doar ca populatia are dreptul de a initia referendum si de a vota! …sau nu mai vrem democratie? Sa-nteleg ca vreti sa hotarasca “elitele” (communist-progresit-globalist-internationalist) ce e mai bine pentru oameni, ca pe vremea lui Ceasca? Familia care o prezentati in in editorial nu e traditionala, ci e disfunctionala. Nu e normala, ci e o exceptie. Exista si acele cazuri, dar Coalitia pentru Familie se opune si acelora. Exista ONG-uri affiliate cultelor crestine care se ocupa de familii cu copii saraci, de mame curve si de tati alcoolici or violenti si alte vicii. Nu prea stiu cazuri de bunici de-ai nostri (pe care eu ii respect, spre deosebire de catalogarea voastra) care in credinta lor sa se roage lui Dumnezeu sa castige la loto – ba chiar ca bunicii isi invata copiii sa nu joace la loto. Familia destramata de plecarea in strainatate e o problema a societatii, intr-adevar, si trebuie programe de reunificare, aducere a romanilor acasa, un viitor mai bun in tara, preventie ca lumea sa aleaga sa emigreze, da, dar nu e una traditionala, ci o problema a modernitatii contemporane. Nu se baga nimeni in asternutul si-n casa LGBTQI…SMTRTHJAKLSDF si a celorlalte 36 de genuri (sper ca nu credeati ca exista doar barbat si femeie?, nu?!) ci doar se hotaraste care comportament e recomandat de stat ca benefic pt societate. Nu m-as fi asteptat la o pozitie atat de socialista din partea conducerii ziarului, ca statul sa dea de mancare oamenilor. Mai urmeaza sa ziceti ca copiii sunt ai statului/ai societatii, nu ai parintilor lor.
Postat 16 Mai 2017, 12:02 de unu
...
1. Căsătoria nu e un drept, ci un contract. Cu dreptul te naști, nu semnezi în fața autorității pentru el. 2. A semna un contract nu e un drept, ci o posibilitate. Sunt multe contracte pe care eu nu mă calific să le semnez. Nu oricine poate semna orice tip de contract. 3. Prin convenție, se califică să semneze contractul numit "căsătorie", un bărbat și o femeie, nu doi bărbați, sau un bărbat și două femei, sau trei bărbați și cinci femei. 4. Cine decide termenii contractului numit "căsătorie"? Cei care scriu și adoptă Codul Civil. Adică o majoritate politică, care se presupune că reprezintă viziunea și voința majorității populației. 5. Fiindcă nu știm care e viziunea majorității populației, 3 milioane de cetățeni au cerut, constituțional, o consultare pe această temă. Ea nu este nici discriminatorie, nici nu încearcă să limiteze un drept, ci vrea să afle care este definiția acceptabilă a contractului cu relevanță socială majoră numit "căsătorie". Nimic mai legitim și mai democratic decât asta. (Adrian Papahagi)
Postat 16 Mai 2017, 12:00 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON